Ziekte
vragen
Ben je ziek en moet je naar de dokter dan is het natuurlijk de bedoeling dat je zelf naar de dokter gaat. Mocht je er niet uitkomen met het maken van een afspraak dan kunnen wij jou daar uiteraard altijd bij helpen. In sommige omstandigheden, zoals bij het breken van je been op de werkvloer of iets dergelijks dan zijn wij uiteraard bereid om je even te begeleiden. Het is dus een beetje afhankelijk van het geval.
Nee. Wanneer je verzekerd ben via OPUS. of je hebt een eigen verzekering dan wordt dit bezoek volledig gedekt door de verzekering. In enkele gevallen vragen ze bij de dokter wel dat je eerst betaald. Als je deze betaald breng dan de rekening naar OPUS. OPUS. dient deze dan in bij de verzekeringsmaatschappij. De verzekeringsmaatschappij maakt daarna het geld naar jou over. LET OP: Dit wordt dus niet gedaan door OPUS!
Als je ziek bent en niet kunt werken, is het belangrijk om dit zo snel mogelijk aan zowel je werkgever als OPUS. te laten weten. Neem contact op met je directe leidinggevende of de contactpersoon bij OPUS. om hen op de hoogte te stellen van je ziekte.
Ja, het is essentieel om je werkgever en het uitzendbureau op de hoogte te stellen als je ziek bent. Op die manier kunnen ze de nodige stappen ondernemen en rekening houden met je afwezigheid. Doe dit vóór 09:00 uur in de ochtend.
Neem telefonisch of via e-mail contact op met jouw intercedent om je ziekmelding door te geven. Zorg ervoor dat je de nodige informatie verstrekt, zoals je naam, de klant waarvoor je werkt en de verwachte duur van je ziekteverlof. Dit kun je doen door bijvoorbeeld te bellen, een WhatsApp bericht, SMS of een Email naar de desbetreffende persoon te sturen.
De doorbetaling tijdens ziekte kan variëren, afhankelijk van verschillende factoren, zoals de duur van je dienstverband, het soort ziekteverlof en de geldende cao. Neem contact op met OPUS. om te achterhalen wat de specifieke regelingen zijn.